foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Ми навчаємося не для школи, а для життя


1 1 1 1 1 Рейтинг 5.00 [2 Голоса (ів)]

 

Розпочинаючи роботу над впровадження інклюзивної форми навчання, в першу чергу відкрилися не тільки нові перспективи надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами, але й постали питання як правильно та розумно здійснити цю допомогу. Актуальність проблеми інклюзивної освіти пов’язана, насамперед, з тим, що число дітей, які потребують корекційного навчання, неухильно росте. Це нововведення представляє собою ще один крок до реалізації прав дітей з обмеженими можливостями на здобуття освіти, дає змогу відчути дитині соціум і не ховатися від життя. Інклюзія відображає те, що всі діти є невід’ємною важливою частиною суспільства.

ФОТОМАТЕРІАЛИ

В класах з інклюзивною формою навчання діти з особливими освітніми потребами, мають змогу пліч-о-пліч займатися, навчатися, розвиватися та гратися з дітьми з типовим рівнем розвитку. Це виховує толерантність, дружні стосунки, вміння природно ставитись до різних відмінностей між людьми.

Переходячи до теми інклюзії в нашій школі, постали питання не тільки організації, але й те, як саме ми можемо допомогти реалізувати свої можливості дітям з особливими потребами, які технології, корекційні методи, прийоми взяти на озброєння.

Одним із методів роботи, які ми використовуємо в роботі з дітьми з особливими потребами, є технологія саморозвитку за М. Монтессорі.

Використовуючи елементи технології саморозвитку ми дозволяємо дитині розширити свої погляди на процес навчання, навчитися самостійно робити вибір, також розвиваємо почуття довіри як вчителя до дитини, так і навпаки. Технологія саморозвитку навчає дитину бути охайною, тримати своє робоче місце чистим. Це один з принципів нашої роботи: «Попрацював – приберись».

На уроках, ми дозволяємо дитині обирати чи працювати над тією темою, що  працює весь клас, чи обрати свій вид діяльності, але це не займає весь урочний час. Цей вибір та відволікання на інший вид роботи слугує як хвилинка відпочинку, а не повне відсторонення від основної діяльності.

Звертаючи увагу на швидку втомлюваність, дітей під час навчального процесу і це однією з основних особливостей таких дітей, на урках ми можемо спокійно вийти з класу, не відволікаючи інших та зробити ніби маленьку прогулянку, піти зволожити обличчя, попити води і т.д. Це відволікає дитину, звільняє від напруження, дозволяє знову включитись в роботу. Також в класі знаходяться спеціальні тумби, під час уроку дитина може встати за ці тумби та стоячи виконувати завдання.  На перервах діти обов’язково приводять до ладу своє робоче місце, дошку, допомагають виконувати дії, що спрямовані на практичний розвиток (поливають квіти, наливають воду до кулерів, миють руки, допомагають вчителю підготуватись до наступного уроку), ці дії допомагають пристосовуватись до реального життя.

На корекційних заняттях використання технології саморозвитку М. Монтессорі більш різноманітне. На даному етапі в кабінеті гармонійного розвитку йде становлення тематичних зон.

Заняття з розвитку мовлення, ніколи не проходять без розвитку дрібної моторики. Цьому сприяють вправи з прищіпками, наприклад: дитині даються різнокольорові прищіпки та невеликий контейнер з бортиками, потрібно прищепити їх в лівий нижній кут, або в правий верхній і т.д., ще можна дати інструкцію прищепити тільки червоні (сині, жовті, зелені), і вказати кількість. Це впливає не тільки на розвиток дрібної моторики, але й на просторові уявлення, математичні уявлення, сенсорний розвиток. Для розвитку уяви та образного мислення, дитині даються картинки з твердого картону, де відсутні деякі частини, учню пропонується доповнити це за допомогою прищіпок. Варіантів роботи в з прищіпками дуже багато. Таким чином можна і автоматизувати вже поставлені звуки, прищеплюючи на велику картинку з буквою прищіпку (правильна вимова звука - чіпляємо прищіпку, чим більше прищіпок тим краще).

Робота з природним матеріалом це різного роду аплікації з гербарію, що впливає на творчий розвиток дитини, кожну дію ми озвучуємо і це розширює наш словник, допомагає правильно вимовляти слова складної структури. Перебирання великих каштанів та жолудів за допомогою ложки в різні ємкості – впливає на розвиток дрібної моторики та концентрацію уваги, розширює знання про навколишній світ.

Також вправи з сипучими крупами, особливо це дієве коли ми вивчаємо нові букви, дитина може написати букви не тільки в зошиті, а й намалювати її на крупах, це дозволяє краще запам’ятати кінестетичні відчуття. За допомогою пластиліну ми відтворює букву на пластиковій дошці, при цьому можемо ще прикрасити її.

Ігри та вправи з мозаїкою різного кольору: ми вивчаємо кольори, одночасно розширюємо математичні та просторові уявлення. Варіантів використання мозаїки дуже багато, розпочинаючи від перебирання за різними кольорами, викладання на планшет заданий колір та кількість фішок, до викладання невеликої картинки.

З дітьми, які мають тяжкі порушення психофізичного розвитку, ми використовуємо різнокольорову пірамідку, це дозволяє вивчати розміри (великий, маленький, більше, менше), кольори, розвиває дрібну моторику, елементарні математичні уявлення.

Використовуючи елементи технології саморозвитку за М. Монтессорі, дозволяє нам розширити уявлення дітей про навколишній світ, допомагає кожній дитині опановувати  знання у власному темпі, робити самостійний вибірне тільки в навчальній діяльності, а й в реальному позашкільному житті. 

Таким чином, використання педагогічної спадщини М. Монтессорі в інклюзивній освіті може сприяти розвитку дітей з обмеженими можливостями здоров'я в усіх напрямках психофізичної діяльності (руховому, сенсорному, інтелектуальному, мовленнєвому); сприяє становленню і гармонізації їх особистості, виховує ініціативність, відповідальність і самостійність; розвиває пізнавальну активність, формує у учнів позитивну мотивацію до навчання.

Корекційний педагог

Садова В.В.

Калькулятор расчета монолитного плитного фундамента тут obystroy.com
Как снять комнату в коммунальной квартире здесь
Дренажная система водоотвода вокруг фундамента - stroidom-shop.ru